In de visie van Sips betekent stilstand achteruitgang. Vandaar dat groei- en verbeterplannen een vaste waarde werden voor de organisatie en haar medewerkers. Sips groeide van een ambachtelijk tandtechnisch bedrijf naar een professioneel medisch - technisch bedrijf. Sips groeide in de jaren '80 en '90 verder naar een organisatie van 15 medewerkers. Inmiddels zijn dit er 27.

Met haar klanten, een groep van enkele tientallen van de meest veeleisende tandartspraktijken, zocht Sips onophoudelijk naar verbetering in de afstemming, de kwaliteit van het eindproduct (minder faalkosten, hogere betrouwbaarheid e.d.) en de communicatie richting patiënt.

Intern zijn door kwaliteitszorg de processen gedefinieerd. Zodoende wordt niet direct naar producten gekeken maar naar het samenstellen van gedefinieerde delen van het proces welke uiteindelijk het gewenste product voortbrengen. Hiervoor zijn hulpmiddelen in de organisatie van groot belang. Na de ISO-certificering in 1993 werd voor de procesdoorloop en management informatie Q-Bridge ontwikkeld in samenwerking met het toenmalige Cap Volmac. Sips heeft daarmee inmiddels een instrument in handen om kwaliteit (o.a. voorspelbaarheid, betrouwbaarheid, controle) beheersbaar, meetbaar en verbeterbaar te maken. Hierbij stond vanaf het begin de gedachte voorop dat uiteindelijk cliënten en haar patiënten hiervan zouden profiteren.

Q-Bridge, als orderverwerkingsprogramma, is inmiddels uitgegroeid tot een landelijk gebruikt softwarepakket in de tandtechniek en tandheelkunde.